вівторок, 26 квітня 2016 р.

"Є межа у печалі, тривога не має межі"

    Тридцять років тому вогонь Чорнобильської катастрофи обпалив землю України та ввійшов в історію як нове безпрецедентне глобальне явище, як найбільша техногенна катастрофа ХХ століття.


  Це були непрості 30 років героїчного подвигу великої кількості людей. Наслідки однієї з найбільших техногенних катастроф відчув увесь світ, тому її 30-та річниця не повинна залишитися непоміченою.


   Ми з вдячністю схиляємо голови перед  мужністю і героїзмом героїв – ліквідаторів, яка вражає та захоплює, стає прикладом наступним, врятованим поколінням. Адже ціною власного життя та здоров’я без вагань та роздумів, усвідомлюючи всю складність ситуації, нехтуючи власною безпекою, вони ліквідовували наслідки аварії на Чорнобильській АЕС, щоб зберегти життя мільйонів людей у нашій державі та на всій планеті.



Мій крок - із атомної ночі

Мій крок - із атомної ночі,
І віра ще в душу нуртує:
Світильник розуму і серця – 
До сонця виведе з пітьми.

Я чую земле - не безодню,
А теплу споришеву стежку,
Вона біжить з мого дитинства,
Щоб я не розлучався з сином.

Мій крок - до пам'яті і слова,
Що забринить, мов засторога,
І скаже: небезпечна зона,
Де не ступить, не зупинитись!

Де на чорнобильських подвір’ях 
Обпалить душу чуйна тиша:
Земля - і та не обізветься
Людським, ще незабутим кроком.

Усе обпалить і просвітить
Біда, немов рентген стосилий.
І все прожите-пережите
Засвітиться болючим смутком.

За тих, по кому дзвін клекоче,
За тих, кого нема вже поруч,
За тих, кого ми проводжали
В останню, наче креп, дорогу.

А нині - з ними у зеніті, 
У пам'яті невідворотній,
У порятунку для нащадків
Та у змордованих печалях.

Сингаївський М.



Бібліотечні джерела:
Алексієвич С. Чорнобиль: хроніка майбутнього - К.: Факт, 1998р.
Бачевська Р. Необратимість. - К.: Хай-Тек Пресс, 2008р.
Гудов В. 731 спецбатальон. - К.: Зірка, 2008р.
Даєн Л. Чорнобиль - гірка трава. - К.: Веселка, 1988р.
журнал Країна №16, 2016р.
Шухардт Е. Голоси дітей Чорнобиля. - К.: Либідь, 1996р.
Щербак Ю. Чорнобиль. - К.: Дніпро, 1989р.

Немає коментарів:

Дописати коментар