четвер, 2 лютого 2017 р.

Ключова постать українського національного відродження

  Євген Павлович Гребінка — байкар, письменник, перекладач, педагог, громадський діяч. Йому належить своєрідне місце в літературі 30–40-х років ХІХ століття. Його творчість сприяла становленню української літератури, донесенню її до широкої громадськості. Саме за це його пам’ять шанують в Україні.


   Творчість Євгена Гребінки відіграла важливу роль у становленні української літератури. У своїх байках, коротких мініатюрах, побудованих, як у драматичних творах, на протиставленні й зіткненні характерів, добра і зла, Гребінка досяг простоти й легкості стилю, влучності характеристики персонажів, завдяки чому його твори стали явищем в українській літературі того часу. 


      Популярними піснями на слова Гребінки стали «Помню я еще молодушкой была» («Молода я ещё девица была»), «Украинская мелодия» («Ні, мамо, не можна нелюба любити»). 
     А російський романс на слова Гребінки «Очи черные, очи страстные» приніс письменнику світову славу.

ОЧИ ЧЕРНЫЕ

       Очи  чёрные,  очи  страстные
       Очи  жгучие  и  прекрасные
       Как  люблю  я  вас,  как  боюсь  я  вас
       Знать,  увидел  вас  я  в  недобрый  час

       Ох,  недаром  вы  глубины  темней!
       Вижу  траур  в  вас  по  душе  моей,
       Вижу  пламя  в  вас  я  победное:
       Сожжено  на  нём  сердце  бедное.

       Но  не  грустен  я,  не  печален  я,
       Утешительна  мне  судьба  моя:
       Всё,  что  лучшего  в  жизни  Бог  дал  нам,
       В  жертву  отдал  я  огневым  глазам! 


Твори поета: Будяк та коноплиночка, Ведміжий суд, Горобці да вишня, Дядько на дзвониці, Кулик (1840), Лебедь і гуси, Пшениця, Рибалка, Українська мелодія, Чайковський (1843), Човен (1833), Записки студента (1841), Нежинский полковник Золотаренко (1842), Богдан (1843), Приключения синей ассигнации (1847).


Бібліотечні джерела:
Гребінка Є. Байки. Поезії - К.: Дніпро, 1990р.
Гребінка Є. Чайковський: роман - К.: Дніпро, 1988р.
Дивослово №2/2012р.

Немає коментарів:

Дописати коментар